Monday, December 11, 2006

ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ

Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου

Στις μέρες μας ακούμε συχνά τις φράσεις ‘Φαινόμενο του Θερμοκηπίου’ και ‘Παγκόσμια Υπερθέρμανση’.Τι σημαίνουν στην πραγματικότητα αυτές οι φράσεις?
Για να ξεκαθαρίσουμε,το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι μια φυσική διαδικασία κατά την οποία η ατμόσφαιρα ενός πλανήτη συμβάλλει στην θέρμανση του. Ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 1824 από έναν φυσικό,τον Ζοζέφ Φουριέ. Κατά αυτήν την διαδικασία,τα αέρια του θερμοκηπίου σχηματίζουν ένα ‘στρώμα’ σε κάποια απόσταση ώστε να αφήνει να περνά η υπέρυθρη ακτινοβολία του ήλιου.Ένα μέρος αυτής της ακτινοβολίας απορροφάτε από τη γη και από την ατμόσφαιρα ενώ το υπόλοιπο αντανακλάται αλλά με μεγαλύτερο μήκος κύματος.Από την αντανακλώμενη ακτινοβολία,ένα μέρος φεύγει στο διάστημα,ενώ το άλλο εγκλωβίζεται από ένα στρώμα αερίων του θερμοκηπίου.Ετσι, η γη έχει μια σταθερή θερμοκρασία,περίπου 15 C και παραμένει ζεστή. Χωρίς αυτήν ο πλανήτης θα ήταν παγωμένος και δεν θα υπήρχε ζωή.

Το πρόβλημα όμως αρχίζει από την παρέμβαση του ανθρώπου. Εξαιτίας της μόλυνσης έχει οδήγηση σε αύξηση του ποσού των αερίων του θερμοκηπίου,τα οποία είναι κυρίως το διοξείδιο του άνθρακα και το μεθάνιο.Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εγκλωβίζεται ένα μέρος της υπέρυθρης ακτινοβολίας του ηλίου στα αέρια του θερμοκηπίου και η ατμόσφαιρα να θερμαίνεται κι άλλο.Έτσι, προκαλείται παγκόσμια υπερθέρμανση.Γι’ αυτό και όταν λέμε ‘φαινόμενο του θερμοκηπίου’ δεν εννοούμε την φυσική διαδικασία αλλά την έξαρση αυτής.
Τα αποτελέσματα του φαινόμενου του θερμοκηπίου μπορεί να είναι καταστρεπτικά. Πρώτα απ’ όλα,εξαιτίας της αύξησης της θερμοκρασίας λιώνουν σιγά-σιγά οι πάγοι της Ανταρκτικής και έτσι ανεβαίνει η στάθμη της θάλασσας.Αν συμβεί αυτό,τότε πολλά παραθαλάσσια μέρη θα καταποντιστούν και χιλιάδες άνθρωποι θα πεθάνουν.Επιπλέον, δεν ξέρουμε αν όλα τα είδη των ζώων προσαρμοστούν στην άνοδο της θερμοκρασίας.Υπάρχουν και κάποια φριχτά σενάρια όπως αυτό για τη μείωση της κυκλοφορίας του Golf Stream,στο οποίο οφείλεται το σχετικά ήπιο κλίμα της Ευρώπης, εξαιτίας της μείωσης της αλατότητας της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων.Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική ψύχρανση του κλίματος της Ευρώπης…

17 ΝΟΕΜΒΡΗ 2006

Η γιορτή του Πολυτεχνείου


Η Γ τάξη έχει αναλάβει τη γιορτή. Με τη βοήθεια προτζέκτορα και ηλεκτρονικού υπολογιστή, η Γ’ τάξη θα τιμήσει με αυτήν την γιορτή την ημέρα της 17 Νοεμβρίου, που τόσοι φοιτητές πέθαναν ηρωικά, την ημέρα που άρχισε να καταρρέει. Μουσική θα υπάρχει χάρη σε ένα ραδιοφωνικό σύστημα αλλά και χάρη στη χορωδία που θα τραγουδά στους ρυθμούς του αρμονίου της κυρίας Ριζάκη, της μουσικού. Ο χώρος είναι διακοσμημένος με αφίσες της εποχής, που σατιρίζουν τον Παπαδόπουλο και την δικτατορία γενικά, αλλά κυρίως με αποκόμματα εφημερίδων της εποχής (τα Νέα, το Βήμα), που αναφέρουν τα γεγονότα των τελευταίων ημερών πριν το συμβάν του Πολυτεχνείου.
Η γιορτή αρχίζει κατά τις 9:10 με ένα τραγούδι. Τα παιδιά ανεβαίνουν στη σκηνή και αρχίζουν να διαβάζουν το χρονικό, το οποίο συνοδεύεται από ηχητικά ντοκουμέντα και τραγούδια της εποχής. Η αίθουσα ,παρά το μέγεθος της, είναι αποπνικτικά γεμάτη από μαθητές και καθηγητές. Οι περισσότεροι αναρριγούν όταν ακούν τα συνθήματα και όταν βλέπουν τα σλάιντς. Άλλοι δακρύζουν. Δε λείπουν βέβαια και αυτοί που χαχανίζουν και παίζουν με τα κινητά τους. Όμως η γιορτή έχει ‘αγγίξει’ τους περισσότερους. Η πολυπληθής χορωδία με τους πολλούς καλλίφωνους μαθητές τραγουδά και η αίθουσα γεμίζει με υπέροχες μελωδίες.
Η ώρα έχει περάσει και η γιορτή έφτασε στο τέλος της. Ο διευθυντής παρακαλεί να σηκωθούν όλοι όρθιοι για να πουν τον Εθνικό Ύμνο .Όλοι σηκώνονται αμέσως και σχεδόν με ευλάβεια, αρχίζουν να τραγουδούν τον Εθνικό Ύμνο. Μόλις τελειώνουν, χειροκροτούν τα παιδιά και τους καθηγητές που είχαν αναλάβει τη γιορτή και σιγά-σιγά αρχίζουν να κατευθύνονται προς την έξοδο…

ΠΗΝΕΛΟΠΗ

ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ....

αρχίζουμε λοιπόν...
τα παιδιά της Περιβαλλοντικής Ομάδας του Γυμνασίου Βαθέος Αυλίδας της Ευβοιας,
ξεκινάμε την δημοσίευση των δρασεων μας , άρθρων, εργασιών και απόψεων σε σχέση με το σχολείο μας αλλα κυρίως σε σχέση με την εργασία που έχουμε αναλάβει φέτος . "Οικολογικό απύτυπωμα " ο τίτλος της...χμμ... τι τίτλος ειναι αυτός?...Μυστήριος και λίγο ασαφής... Ας αφήσουμε λοιπόν την Πηνελοπη να μας αναλύσει τι εννοούμε λέγοντας οικολογικό αποτύπωμα

Το οικολογικό αποτύπωμα

Αυτό το blog είναι φτιαγμένο από κείμενα μαθητών του σχολείου Βαθέος Αυλίδας. Μέσα σε αυτό το ηλεκτρονικό περιοδικό θα βρεις κείμενα που έχουν να κάνουν με τις ανησυχίες και τις απόψεις της νέας γενιάς για το περιβάλλον. Επίσης θα βρεις και σταυρόλεξα, ακροστιχίδες που αφορούν το περιβάλλον αλλά και άλλα θέματα…
Πρώτα, όμως, πρέπει να καταλάβεις αναγνώστη τον τίτλο αυτού του ηλεκτρονικού περιοδικού. Αποτύπωμα…Τι σημαίνει αυτό? Σφραγίδα?Ταυτότητα?Πατημασιά? ¨Η κάτι άλλο? Στην συγκεκριμένη περίπτωση σημαίνει το σημάδι,
το οποίο αφήνει ο άνθρωπος στη γη. Κάποιος ιστορικός ίσως να έλεγε ότι αφήνουμε μια σπουδαία ιστορία, ένας καλλιτέχνης θα υποστήριζε ότι αφήνουμε σπουδαία έργα τέχνης και ένας ματαιόδοξος θα σκεφτόταν ότι όλα αυτά τα σπουδαία δεν έχουν σημασία αφού κάποια στιγμή όλα θα ξεχαστούν.Εμείς όμως δεν θέλουμε να μιλήσουμε τόσο γενικά.Εμείς θέλουμε να μιλήσουμε για αυτό που αφήνει ο άνθρωπος στη μητέρα φύση.Και το ‘αυτό’ είναι η ζημιά που προκαλεί ο μικρός και ασήμαντος άνθρωπος σε όλο αυτό το μεγαλείο.Φυσικά ξέρεις για τι μιλάμε,άσχετα που ίσως μερικές φορές δεν σε νοιάζει.
Νομίζω ότι να συνεχίσω να εξηγώ θα ήταν άσκοπο,αφού έχεις ήδη καταλάβει. Σε αφήνω λοιπόν να διαβάσεις και να διασκεδάσεις με αυτά που υπάρχουν σε αυτό το CD.Ελπίζω ότι όταν τελειώσεις θα σου έχει μείνει κάτι και ότι θα σκεφτείς τι αφήνεις πίσω σου…

Wednesday, December 6, 2006

Περιβαλλοντική Ομάδα Γυμνασίου Αυλίδας



Και φταις και δε φταις!...


· Τι φταίει? ….το πρόβλημα…


· Γιατί φταίει? …ποιες συνέπειες προκαλεί
στο περιβάλλον
το πρόβλημα αυτό…


· Κι εγώ τι φταίω? ….ποιες είναι
οι καθημερινές μου συνήθειες
σε σχέση με το πρόβλημα αυτό



· Κι εγώ τι να κάνω δηλαδή?
…ποιες από αυτές τις συνήθειες
(ΚΑΙ ΠΩΣ!)
μπορώ να ΑΛΛΑΞΩ
για να μειώσω
την συμμετοχή μου στο πρόβλημα


…………..Τελικος Στοχος…………..
Αλλαγη Καταναλωτικων συνηθειων
Για να πετυχουμε μια
Αναπτυξη Βιωσιμη